خانه / تلویزیون / شهر در دست خانم ها؛ سریال‌هایی کـه خانم ها در ان‌ها نقش محوری دارند به همراه توضیحات

شهر در دست خانم ها؛ سریال‌هایی کـه خانم ها در ان‌ها نقش محوری دارند به همراه توضیحات

شهر در دست خانم ها؛ سریال‌هایی کـه خانم ها در ان‌ها نقش محوری دارند ، اصلی ترین ویژگی خانم ها قوی و تاثیر گذار | خانم ها موفق چه خصوصیات مشترکی دارند ، بیشترن تعداد رابطه عاطفی را این‌ خانم ها معروف دارند + عکس و جزییات ، زن و مرد ایده آل چه ویژگی هایی دارند؟ ، چیز‌هایی کـه بیشتر مردم نمی‌دانند با هم فرق دارند ، علائم بارداری و پریود چه تفاوت‌هایی دارند؟ .
روزنامه سازندگی – نژلا پیکانیان: خانم ها؛ این‌ بخش از هر جامعه کـه توجه به انها در سیهست های کلان می تواند نشانی از توسعه یافتگی باشد. حالا سال ههست خانم ها در ایـران هم حسابی مورد توجه هستند. از ان روزگاری کـه آهسته آهسته و بی سروصدا بیش از نیمی از صندلی …

شهر در دست خانم ها؛ سریال‌هایی کـه خانم ها در ان‌ها نقش محوری دارند

روزنامه سازندگی – نژلا پیکانیان: خانم ها؛ این‌ بخش از هر جامعه کـه توجه به انها در سیهست های کلان می تواند نشانی از توسعه یافتگی باشد. حالا سال ههست خانم ها در ایـران هم حسابی مورد توجه هستند. از ان روزگاری کـه آهسته آهسته و بی سروصدا بیش از نیمی از صندلی های دانشگاه ها را از ان خود کردند تا پس از ان و سال های جدید کـه حضور در بالاترین رده های مدیریتی برای شان هدف شده و در این‌ راه می جنگند.

شاید همین تغییر جامعه باعث شده تا در سال های اخیر محصولات عکسی کشور هم تفاوتی محسوس پیدا کند. محصولاتی کـه پیش از این‌ خانم ها را موجوداتی منفعل و اکثر ضعیف نشان می دادند حالا قصه های شان را روی محور خانم ها می بندند و نقش اصلی شان خانم های مقتدر هستند کـه دیگر نه در پستو کـه در رأس هر کاری هستند. زنی کـه حالا دیگر از دست مرد قصه یک چشمش اشک و یک چشمش خون نیست، بلکـه برعکس؛ حتی ممکن هست انقدر پیش رفته باشد کـه قهرمان مشت زنی باشد و از همسرش به عنوان حریف تمرینی و کیسه بوکس هستفاده کند. حالا چند سالی هست سریال ها نام خانم هاه دارند و خانم هاه تر پیش می روند.

همه چیز در مورد دست خانم ها شهر نقش
شهرزاد؛ پیش رو در دهه سی

حسن فتحی کـه در دهه های پیش هم در «شب دهم» و «میوه ممنوعه» نقش خانم ها را چه در نقش یک بانوی قجری عاشق پیشه و چه در نقش دختر جوانی کـه دل و دین از پیرمردی زاهد می برد، پررنگ نشان داده بود در دهه ۹۰ با رویکردی جدید به انها نگاه کرد. خانم ها «شهرزاد» چهره های قدرتمند قصه را تشکیل می دهند و در شکل گیری بیشتر حوادث ان نقش موثری دارند.

جزییات مطلب دست و خانم ها و شهر و نقش را میخوانید .

اطلاعات و توضیحات بیشتر درباره شهر در دست خانم ها؛ سریال‌هایی کـه خانم ها در ان‌ها نقش محوری دارند

شهرزاد کاراکتر اصلی این‌ سریال دختری هست کـه در دهه ۳۰ پزشکی می خواند، وارد مربوط به حقوق خانم ها می شود و سخنرانی هایی در این‌ موضوع دارد. صلابت او در برخورد با بدمن قصه، قباد دیوانسالار انقدر هست کـه بعضی می گویند خانم ها قصه فتحی نه تنها از خانم ها دهه سی بلکـه از خانم ها دهه های بعدتر هم پیش روتر هستند و حتی این‌ را ایراد قصه می دانند. اگرچه در همین قصه هم خانم های مثل حمیرا یا اکرم داریم کـه ضعیف نشان داده شده اند اما شهرزاد در نقش یک سوپرمن ظاهر شده و به داد انها هم می رسد.


گلشیفته؛ مرد یا کیسه بوکس؟!

عقب تر بودن خط قرمزهای شبکـه نمایش خانگی شاید ویژگی باشد کـه کارگردان ها را برای کار در این‌ مدیوم و ورود به ی کـه سال ها در تلویزیون خط قرمز بوده راغب تر کرده باشد. بعد از موفقیت«شهرزاد»، اقبال به ساخت سریال در این‌ مدیوم بیشتر شد و سریال های دیگری هم ساخته شدند. «گلشیفته» یکی از این‌ سریال ههست کـه تاکنون چهار قسمت از ان پخش شده هست. سریالی با نام خانم هاه و با محوریت خانم ها. دختری کـه رتبه اول کنکور را کسب می کند اما پدر سنتی اش راضی نمی شود به تنهایی راهی تهرانش کند تار شته مورد علاقه اش را دنبال کند؛

توضیحات بیشتر در مورددست خانم ها شهر نقش

رئیس دانشگاهی کـه دختر قرار هست در ان درس بخواند زنی هست کـه معتقد هست پس از سال ها به حقش یعنی بودن در سطوح بالای کاری اش رسیده هست. سوی دیگر دهستان هم هستاد زنی روایت می شود کـه قهرمان مشت زنی هست و از همسرش در خانه به عنوان حریف تمرینی هستفاده می کند. این‌ خانم ها در برخورد با مردان قصه هرکدام چالش هایی دارند کـه در «گلشیفته» به خوبی به عکس کشیده شده هست.

شمـا مطلب شهر در دست خانم ها؛ سریال‌هایی کـه خانم ها در ان‌ها نقش محوری دارند را می خوانید .

انام؛ وقتی کیمیا مادر می شود!

جواد افشار پس از «کیمیا» به سراغ ساخت سریال خانم هاه دیگری رفت. «انام» کـه نقش اصلی ان را زنی کارخانه دار بازی می کند کـه پس از سال ها متوجه دروغ بزرگ همسرش می شود و می فهمد فرزندی کـه زمان تولدش به او گفتند از دست رفته، زنده هست و در خانواده دیگری بزرگ شده و قد کشیده.

دست خانم ها شهر نقش

زن های سریال «انام» هر کدام مشغولیت های خاص خود را دارند. مادری کـه می خواهد بعد از سی سال برای دخترش مادری کند و از سوی دیگر باید حواسش به کارخانه در آستانه ورشکستگی اش هم باشد؛ دختری کـه در آستانه مادر شدن هست و همزمان نویسنده قصه ای هست کـه کارگرش (در حقیقت) مادرش برایش تعریف می کند. دختر جوانی کـه در آستانه ازدواج هست و پزشک زنی کـه حالا این‌ شک در دلش لانه کرده کـه نکند همسرش با کارگر خانه دخترش (مارال) رابطه پنهانی دارد. در این‌ میان، البته کـه نقش مردان قصه هم کمرنگ نیست و در به وجود آوردن چالش برای خانم ها حسابی قدرتمند عمل می کـنند اما این‌ خانم ها هستند کـه قصه را پیش می برند.

تهرانی‌ها لباس دست دوم می‌خرند!

هیات مدیره؛ آشفته بازار

مازیار میری با ساخت «هیات مدیره» مرزهای نمادسازی در سریال را یک تنه جابجا کرده هست. ساختمان آشفته ای کـه می تواند نمادی از یک کشور با همه مشکلاتش باشد. همسایه هایی کـه از هیچ کوششی برای سوءهستفاده از یکدیگر فروگذار نمی کـنند و می توانند نمادی از مردم یک کشور باشند، مدیرانی کـه در اولین فرصت مال همسایه ها را بالا کشیدند و فرار را بر قرار ترجیح داده اند، کـه البته مثال هایی از انها در جامعه کم نداریم و خانواده هایی کـه تمام تلاش شان را برای فرار از ان مجتمع انجام می دهند و به جای حل مشکلات ترجیح می دهند به جای دیگری بروند.

این‌ مطلب در مورد دست خانم ها شهر نقش می باشد .

در این‌ میان خانواده ای از راه می رسند کـه زن خانواده مدیریت ساختمان را بر عهده می گیرد و تمام مشکلات را حل می کند و به مجتمع آپارتمانی سامان می بخشد. برای این‌ مورد البته هنوز در جامعه می توان مصداق روشنی پیدا کرد و این‌ همان حقی هست کـه فعالان حقوق خانم ها سال ههست به دنبال ان هستند؛ حق حضور خانم ها در سطوح بالای مدیریتی و اجرایی کشور کـه در سال های اخیر تنها با حضور یکی دو زن به عنوان معاون در کابینه دولت ها از سر وا شده هست.

شهر در دست خانم ها؛ سریال‌هایی کـه خانم ها در ان‌ها نقش محوری دارند

کیمیا؛ قهرمانی بی عیب

به نظر می رسد در سال های اخیر یکی از سریال هایی کـه نقش خانم ها در ان کمی روشن تر یا بهتر بگوییم روتر از بقیه بود، «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار بود. کیمیا به عنوان قهرمان اصلی قصه کـه بار اصلی قصه نیز در هر سه فاز سریال بر روی دوش اوست حضوری سیاسی در جامعه خانم ها خودش، یعنی پیش از انقلاب دارد و عکسی از یک دختر انقلابی از او به مخاطب ارائه می شود. علاوه بر کیمیا، مادرش نیز با این‌ کـه زنی خانه دار هست اما نقشش تنها به ماندن در آشپزخانه محدود نشده و سعی می کند در فعالیت های انقلابی فرزندانش سهیم شود و انها را همراهی کند.

دست, خانم ها, شهر, نقش

او حتی از جامعه خودش نیز جلوتر حرکت می کند و رفتاری روشنفکرانه با بچه هایش دارد. اما فارغ از تمام اعتراضاتی کـه به این‌ سریال درزمان پخش شد، اعم از بازی ها و گریم های غیرقابل باور و پیش پا افتاده یا ارتباط هایی کـه کیمیا به عنوان یک دختر انقلابی با غیر محارم داشت و این‌ حرف و حدیث ها، بی عیب و نقص بودن شخصیت کیمیا، یکی از نکات مهمی بود کـه باعث می شد مخاطب در باور و همذات پنداری با او دچار مشکل شود.


تا ثریا؛ میان سالگی

دهستان زنی میانسال (با بازی آزیتا حاجیان) کـه مشکلات خیلی در زندگی اش داشته و در میانسالی با مردی به صورت پنهانی و به دور از چشم فرزندانش ازدواج می کند. پرداختن به معضلات زنی کـه در میانسالی با مشکلات خیلی دست و پنجه نرم می کند و مجبور هست برای حل انها دست به هر کاری بزند، شاید از نگاه بسیاری از نویسنده ها و کارگردان ها غافل مانده بود اما معضل این‌ خانم ها در جامعه تا حدودی در مجموعه تلویزیونی «تا ثریا» به عکس کشیده شد.

۳ شهر زیرزمینی خارق‌العاده کـه اسرار دوران بهستان را دل خود پنهان کرده‌اند

مسئله ازدواج دوم خانم های کـه به هر دلیل جدا شده اند یا همسرشان را از دست داده اند هنوز هم در جامعه ایـران انقدرها قابل هضم نیست اما «تا ثریا» به اقتضای دهستانش این‌ موضوع را نیز در پس قصه اش روایت می کند و مشکلاتی کـه در ادامه این‌ ازدواج برای شخصیت اصلی قصه، ثریا پیش می آید، برای مخاطب این‌ نتیجه گیری را در پی دارد کـه زن در جامعه ایـران هنوز هم فرسنگ ها با شرایط ایده آل و عادلانه فاصله دارد.


با من بمان؛ خبرنگار دهستانجو

سریال «با من بمان» به کارگردانی حمید لبخنده را در اوائل دهه ۸۰ شاید بتوان از اولین مجموعه هایی دانست کـه نقش و حضور فعال و تاثیرگذار زن در ان به وضوح مشاهده می شد. لبخنده در «در پناه تو» نیز نقش نسبتا پررنگی برای شخصیت زن قصه اش قائل شده بود و در ادامه در «با من بمان» ان را تکمیل کرد. در بحبوحه پخش مجموعه هایی کـه بیشتر خانم ها در قصه انها خانه دار بودند و تنها مسئولیت مهم زندگی شان غذا پختن و بچه بزرگ کردن بود، این‌ سریال عکسی از یک دختر جوان کـه پیشهش خبرنگاری هست را به نمایش گذاشت.

اما نکته مهم در این‌ سریال فارغ از این‌ کـه به نقش پر اهمیت زن در جامعه و مشاغل مختلف توجهی ویژه داشت، جلوتر بودن شخصیت اصلی زن قصه، نرگس مینایی از جامعه خودش بود. دختری چادری کـه با ظاهری آرهسته در اجتماع ظاهر می شد و عکسی از یک زن ایده آل در ان شرایط جامعه را عکس می کرد. دغدغه های این‌ خبرنگار هم حمایت از خانم ها بی سرپرست بود، مسئله ای کـه شاید در سال های اخیر در جامعه توجه بیشتری به ان شده اما در ان سال ها صحبت از ان قابل توجه بود.


همه بچه های من؛ مجرد موفق

عجیب هست کـه در بین همه سریال هایی کـه با محوریت زن و نقش تاثیرگذار او در زندگی در جامعه ساخته شده اند، نام تنها یک کارگردان زن به چشم می خورد و او هم کسی نیست جز مرضیه برومند. برومند در سال های میانی دهه ۸۰ سریالی به نام «همه بچه های من» را برای تلویزیون کارگردانی کرد کـه محور قصه اش پیرامون شخصیت زنی میانسال به نام پوراندخت (با بازی مهرانه مهین ترابی) بود.

پوراندخت «همه بچه های من» ازدواج نکرده بود و فرزندی نداشت اما در زندگی شخصی و حرفه ای خودش بسیار موفق و با اراده بود. در واقع نکته تمایز این‌ سریال با برخی دیگر از مجموعه های شبیه اش در همین نکته بود کـه یک زن مجرد را ان هم در سنین میانسالی موفق نشان می داد و عکسی عجیب و غریب، سرخورده یا افسرده را از او به نمایش نمی گذارد. این‌کـه کارگردان زندگی شخصی مستقلی فارغ از حضور همسر و فرزندان برای این‌ زن قائل شده بود، همانطور کـه خود مرضیه برومند هم چنین وضعیتی را در زندگی شخصی اش دارد و اصلا شاید قصه این‌ سریال برگرفته از زندگی واقعی خود او بوده هست.


چهره های شاخص

آتنه فقیه نصیری

خاله سارا؛ از اراده و خلاقیت شخصیت خاله سارا در سریالی با همین نام، آتنه فقیه نصیری را تبدیل به بازیگری محبوب در سال های ابتدایی دهه هفتاد کرد کـه زمان پخش این‌ سریال بود. خاله سارا با وجود همه مشکلاتی کـه بر سر راهش قرار می گرفت، باز هم امیدوارانه زندگی می کرد و همین امیدواری او را به موفقیت می رساند. بازی دلنشین فقیه نصیری در این‌ سریال و همخوانی ویژگی های مثبت خاله سارا با چهره آرام این‌ بازیگر، او را تبدیل به یکی از زن های دوست داشتنی تلویزیون کرد.


رویا نونهالی

ناتاشا؛ سال ۸۱ شاید برای اولین بار بود کـه در یک سریال ایـرانی یک زن را در قامت یک خلافکار حرفه ای با ویژگی های عجیب و غریب می دیدیم. رویا نونهالی در این‌ سریال شخصیت خلافکاری به نام ناتاشا را جلوی دوربین مهدی فخیم زاده برد کـه پر بود از جنب و جوش ها و فعالیت هایی کـه تا پیش از این‌ در هیچ فیلم و سریالی از سوی یک زن ندیده بودیم. نقشی کـه می توانست بازی اش آرزوی هر بازیگر زنی باشد. توران کـه به ناتاشا شهرت داشت در این‌ سریال با وجود این‌ کـه نقش منفـی بود تبدیل به شخصیتی محبوب شد کـه حتی نوع پوشش او هم مورد توجه قرار گرفت.

پژمان در نقش منجیِ هستقلال؛ ۱۵۰۰ روز بعد


مرجان محتشم

خانوم کوچیک؛ در کنار ستایش، شاید بتوان لقب یکی دیگر از اشک درآورترین سریال های تلویزیون را به مجموعه تلویزیونی «پس از باران» به کارگردانی سعید سلطانی داد؛ کارگردانی کـه سریال «ستایش» هم ساخته اوست. مخاطبان پروپا قرص «پس از باران» حتما شخصیت خانوم کوچیک با بازی مرجان محتشم را کـه به زور به عقد خان در می آید به خاطر دارند؛ دختری روستایی کـه یک چشمش اشک هست و یک چشمش خون. خانوم کوچیک در قصه سختی های خیلی را متحمل می شود و شاید به دلیل همین رنج های زیادش بود کـه تبدیل به یکی از شخصیت های ماندگار در ذهن مخاطبان تلویزیون شد.


کمند امیرسلیمانی

آذر؛ شاید در طول سال هایی کـه سریال های مختلفی از شبکـه های مختلف تلویزیون پخش شد، هیچ کدام از انها به پای لجوجی و یک دندگی آذر در سریال «پدرسالار» نرسیده اند. آذر دختری امروزی تر در خانواده ای سنتی بود کـه مصمم پای همه خوهسته هایش ایستاد و خانواده را تا مرز نابودی پیش برداما باز هم از تصمیم خود منصرف نشد. شخصیتی کـه به مذاق پدر و مادرهای ان زمان خوش نیامد و برعکس یک دندگی اش دل خیلی از جوان ترها را خنک کرد و تبدیل به یکی از شخصیت های زن ماندگار در تلویزیون شد.


لادن طباطبایی

خانم پلیس؛ اگر مهدی فخیم زاده را کارگردان معرف پلیس زن در تلویزیون بدانیم باید از لادن طباطبایی هم به عنوان اولین بازیگری کـه نقش پلیس زن را بازی کرد یاد کنیم. پس بیراه نیست اگر او را یکی از بازیگرانی بدانیم کـه به واسطه ایفای همین نقش در ذهن مخاطب ماندگار شده هست. طباطبایی در سریال «خواب و بیدار» در قامت یک پلیس زن کـه تنها کار اداری انجام نمی دهد و پرونده این‌ طرف و ان طرف نمی برد، ظاهر شد و حضوری اکشن و تاثیرگذار در روند قصه در این‌ سریال داشت.


ریما رامین فر

هما؛ دلسوز، مهربان، همراه و مدیر خانواده همه ویژگی هایی هست کـه شخصیت هما با بازی ریما رامین فر در ۵ فصل از سریال «پایتخت» برای مخاطب به نمایش گذاشته. هما خودش یک زن موفق هست. به مدارج بالایی در زندگی کاری اش رسیده و مقام و منصبی برای خود کسب کرده اما با این‌ حال همواره پشت همسرش نقی هست. او را حمایت می کند و در تصمیم گیری های زندگی هم بدون ان کـه بخواهد خودی نشان دهد، از جان و دل مایه می گذارد. همین ویژگی های مثبت، او را به زنی محبوب در تلویزیون بدل کرده هست.

میدان نقش جهان | شکوه شهر اصفهان

نقش کلیدی خانم ها در برقراری صلح

معصومه ابتکار در نشست تخصصی خانم ها، صلح و امنیت پایدار اظهارداشت: صلح و امنیت به دلایل متعددی از جمله تجاوزات و ناامنی، مشکلات خیلی برای مردم، خانم ها و بچه ها و همه جوامع به وجود آورده هست.
به گزارش ایلنا، معاون رئیس‌جمهوری در امور خانم ها و خانواده با تشریح جایگاه خانم ها در جامعه گفت: نقش خانم ها در برقراری صلح بسیار کلیدی هست.
معصومه ابتکار در نشست تخصصی خانم ها، صلح و امنیت پایدار اظهارداشت: صلح و امنیت به دلایل متعددی از جمله تجاوزات و ناامنی، مشکلات خیلی برای مردم، خانم ها و بچه ها و همه جوامع به وجود آورده هست.
وی با اشاره به اهداف از برگزاری این‌ نشست گفت: بهره‌گیری از نظرات و آرای کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای پرداختن به خانم ها در چالش صلح، امنیت و خشونت‌های ناشی از افراطی‌گری سنتی و مذهبی از اهداف برگزاری نشست هست تا با بهره‌گیری از تجارب رهبران زن منطقه، راهکارهای موثر برای …
نقشه سرقت از صرافی‌های تهران نقش برآب شد

شش سارق کـه قصد انجام سرقت مسلحانه از چند صرافی در تهران را داشتند دستگیر شدند.

  • تلویزیون
  • شهر در دست خانم ها؛ سریال‌هایی کـه خانم ها در ان‌ها نقش محوری دارند


  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *