خانه / این‌ترنت / شروع پایان سیاه؛ آیا فیس‌بوک به آخر خط رسیده اسـت؟ به همراه توضیحات

شروع پایان سیاه؛ آیا فیس‌بوک به آخر خط رسیده اسـت؟ به همراه توضیحات

شروع پایان سیاه؛ آیا فیس‌بوک به آخر خط رسیده اسـت؟ ، آیا عمر شیشه‌هـای رنگی به پایان رسیده اسـت؟ ، زمان بزن و در رو به پایان رسیده و آمريكا ضرورت احتیاط در مقابل ایران را دریافته اسـت ، بازخوانی جعبه سیاه جت شخصی سقوط کرده ترکیه ای در ایران پایان یافت ، آیا «محمودرضا خاوری» به قتل رسیده اسـت؟ ، آیا بعد از زلزله حالا نوبت به آتش فشان دماوند رسیده اسـت؟ .
هفتـه نامه همشهری شش و هفت – خشایار مریدپور: داسـتانی تاسیس، گسترش و موفقیت خیره کـننده فیس بوک و خالق ان یعنی مارک زاکربرگ ان قدر شبیه داسـتان هـای خیالی بود کـه حتی از روی ان فیلم سینمایی هم ساخته شد. برای بیش از یک دهه، فیس بوک قله هـای موفقیت …

شروع پایان سیاه؛ آیا فیس‌بوک به آخر خط رسیده اسـت؟

هفتـه نامه همشهری شش و هفت – خشایار مریدپور: داسـتانی تاسیس، گسترش و موفقیت خیره کـننده فیس بوک و خالق ان یعنی مارک زاکربرگ ان قدر شبیه داسـتان هـای خیالی بود کـه حتی از روی ان فیلم سینمایی هم ساخته شد. برای بیش از یک دهه، فیس بوک قله هـای موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کرد و هیچ چیز جلودار ان نبود. این‌ شرکت موفق شد در کنار تثبیت خود به عنوان بزرگترین شبکـه اجتماعی جهان با بیش از ۲ میلیارد حساب کاربری فعال، با خریدهـای موفق مثل این‌ستاگرام، واتس آپ و Oculus به یکی از غول هـای فناوری ارتباطات هم تبدیل شود

اما همیشه فواره پس از رسیدن به اوج سقوط می کند و از قرار فیس بوک هم از این‌ قاعده مستثنی نیست. مسئله حریم خصوصی کاربران و اسـتخراج اطلاعات انها برای مقاصد تجاری کـه پایه مدل تجاری شرکت هـایی مثل فیس بوک و گوگل اسـت، بالاخره مشکل ساز شد و این‌ شرکت را با اولین بحران واقعی پس از تاسیس روبرو کرد. طوفان از انجا شروع شد

همـه چیز در مورد آخر شروع آیا پایان خط

کـه خبر دزدی اطلاعات شخصی پنجاه میلیون کاربر (بیشتر در آمریکا) برای اسـتفاده در کمپین هـای تبلیغاتی انتخاباتی توسط شرکتی به نام Cambridge Analytica منتشر شد و باعث شد تا بحث امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی و مسئولیت شرکت هـایی مثل فیس بوک و گوگل دوباره تبدیل به بحثی داغ شود. بحرانی کـه پس از دو هفتـه هنوز ابعاد جدیدی پیدا می کند و باعث افت ارزش سهام این‌ شرکت به میزان ۱۸ درصد و خسارت ۸۰ میلیارد دلاری به ان شده اسـت. انچه بایـد در این‌ باره بدانید و درس هـایی کـه بایـد درباره حفظ حریم خصوصی خود از این‌ داسـتان بگیرید در ادامه می آید.

جزییات مطلب آخر و شروع و آیا و پایان و خط را میخوانید .
از تست شخصیت تا دزدی اطلاعات شخصی

اطلاعات و توضیحات بیشتر درباره شروع پایان سیاه؛ آیا فیس‌بوک به آخر خط رسیده اسـت؟

داسـتان چند روز مانده به عید و با درز کردن خبر اسـتفاده غیرقانونی از اطلاعات خصوصی کاربران برای مقاصد تجاری و تایید این‌ داسـتان با گزارش تفصیلی نشریات معتبری مثل گاردین و نیویورک تایمز شروع شد. داسـتان از این‌ قرار اسـت کـه یک شرکت خصوصی مشاور در امور تبلیغات انتخاباتی به نام Cambridge Analytics کـه در انتخابات سال ۲۰۱۶ برای کمپین ترامپ هم فعالیت کرده اسـت، به وسیله یک اپلیکیشن تست شخصیت اطلاعات حدود ۵۰ میلیون کاربر فیس بوک (کـه بیشتر در منطقه آمریکای شمالی ساکن هستند) را اسـتخراج کرده اسـت.

سپس این‌ شرکت با توسعه یک نرم افزار اختصاصی و دسته بندی کاربران در پروفایل هـای شخصیتی (کـه خودشان در تنظیم انها کمک کرده بودند) اقدام به پیش بینی تمایلات انتخاباتی انها کرده و با نمایش تبلیغات هدف دار بر نتیجه انتخابات سال قبل ریاسـت جمهور آمریکا تاثیرگذار بوده اسـت. این‌ شرکت کـه در زمینه تحلیل بزرگ داده ها و اجرای کمپین هـای تبلیغاتی انلاین‌ فعالیت می کند و به مشتریانی از سراسر جهان خدمات می دهد اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق یک اپلیکیشن ثالث به نام «thisisyourdigitallife» کسب می کرده اسـت.

یکی از کارکنان این‌ شرکت به نام الکساندر کوگان با پرداخت وجه به کاربران فیس بوک به نام شرکت در مطالعات دانشگاهی از انها می خواسـت کـه در یک آزمون تفصیلی شخصیت شرکت کـنند. هر چند به گفته یکی از مدیران فیس بوک «این‌ ادعا کـه این‌ موضوع یک دزدی اطلاعات اسـت کاملا نادرست اسـت. الکساندر کوگل از تمامی کسانی کـه برای اسـتفاده از این‌ اپلیکیشن ثبت نام کرده بودند درخواسـت دسترسی به اطلاعات شان را کرده بود و تمام این‌ آدمها رضایت خود را اعلام کرده بودند. این‌ آدمها به دلخواه خود این‌ اطلاعات را فراهم کرده بودند، به هیچ سیستمی نفوذ نشده بود و هیچگونه گذرواژه یا اطلاعات حساس فردی دیگری به سرقت نرفته بوده اسـت.»

توضیحات بیشتر در موردآخر شروع آیا پایان خط

ولی مشکل افکار عمومی اصلا این‌ موضوع نیست! مشکل از انجا شروع می شود کـه این‌ برنامه به صورت خودکار و بدون اطلاع آدمها، داده هـای مرتبط با دوستان انها را هم فارغ از این‌ کـه از برنامه مورد نظر اسـتفاده کرده بودند یا نه، اسـتخراج می کرده اسـت. داده هـایی کـه طبق سیاسـت حریم خصوصی فیس بوک، تنها می تواند برای بهبود تجربه کاربری به کار رود و نمی توان انها را در اختیار کسی قرار داد. اما به جای این‌ کار کوگان و همکارانش با اسـتخراج اطلاعات حدود ۵۰ میلیون نفر از حدود ۲۷۰ هزار شرکت کـننده در این‌ تست شخصیت و تولید یک نرم افزار اختصاصی برای اسـتفاده در انتخابات آمریکا این‌ اطلاعات را به دونالد تراپم فروختند.

در سال ۲۰۱۴ رئیس شرکت Cambridge Analytica کسی نبود جز اسـتیو بنون کـه بعدها به سمت مشاور ترامپ هم انتخاب شد. خود شرکت فیس بوک در سال ۲۰۱۶ متوجه رفتار خارج از قرارداد شرکت CA شد، اما از قرار ماه ها طول کشید تابه این‌ شرکت دستور بدهد کـه اطلاعات اسـتخراج شده را پاک کند، شرکت CA اخطار فیس بوک را جدی نگرفت و از قرار فیس بوک هم برای اطمینان از موضوع پیگیری انجام نداده بود. تنها پس از علنی شدن رسوایی بود کـه فیس بوک متوجه شد چه کلاه گشادی سرش رفته و نخستین واکنش این‌ شرکت تهدید به شکایت از رسانه هـای منتشر کـننده خبر بود. مدیرعامل و موسس فیس بوک، مارک زاکربرگ پنج روز بعد از شروع داسـتان بالاخره سکوت خود را شکست و در پستی در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت:

شما مطلب شروع پایان سیاه؛ آیا فیس‌بوک به آخر خط رسیده اسـت؟ را می خوانید .

«من [در این‌ مدت] در حال کار بر روی پیدا کردن علت دقیق مشکل و اطمینان حاصل کردن از رخ ندادن دوباره چنین حوادثی بوده ام.» او در ادامه قول داد کـه شرکت تمامی اپلیکیشن هـایی کـه پیش از ۲۰۱۴ به مقادیر زیاد داده هـای شخصی دسترسی داشته اند را مورد بررسی قرار خواهد داد. گفتنی اسـت فیس بوک از سال ۲۰۱۴ دسترسی اپلیکیشن هـای ثالث به اطلاعات دوستان کاربران را مسدود کرده بود. البته این‌ نخستین بار نیست کـه یک غول فناوری با مسئله نقض حریم خصوصی کاربران مواجه می شود و تمامی نام هـای بزرگ و شناخته شده جهان فناوری دیجیتال سابقه مواجهه با این‌ مشکل را داشته اند.

هارپ چیست و آیا می تواند موجب زلزله شود؟

آخر شروع آیا پایان خط

افشای اطلاعات بیش از یک میلیارد حساب کاربری در یاهو یکی از بزرگترین رسوایی هـای اطلاعاتی در همین سال اخیر اسـت کـه البته به دلیل خاتمه فعالیت این‌ وب سایت قدیمی خیلی ابعاد بزرگی پیدا نکرد اما تشدید حساسیت ها درباره تاثیرگذاری شبکـه هـای اجتماعی و خبرهـای جعلی بر روند انتخابات ریاسـت جمهوری ۲۰۱۶، افزایش آگاهی و حساسیت عمومی درباره ارزش اطلاعات شخصی کاربران و مسئولیت شرکت ها در قبال انها باعث واکنش شدید و سریع به این‌ موضوع در سطح بین المللی شد. مدیران فیس بوک به کنگره آمریکا و پارلمان بریتانیا احضار شده اند تا درباره سیاسـت ها و اقدامات انجام شده برای حفاظت از اطلاعات بیش از ۲ میلیارد کاربر خود توضیح دهند.

به علاوه خیلیی از شخصیت هـای مطرح جهان فناوری هم از این‌ فرصت برای اعتراض از فیس بوک و جدی نگرفتن امنیت اطلاعات کاربران ان اسـتفاده کرده اند. از جمله مدیرعامل اپل، تیم کوک، اخیرا در مصاحبه ای بیان کرده کـه این‌ وضعیت نتیجه برخورد با مشتریان به عنوان محصول و تلاش برای کسب درآمد از مشتری به جای محصول اسـت. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس و تسلا هم صفحات این‌ شرکت ها در فیس بوک را تعطیل کرد و اعلام کرد کـه دیگر از این‌ پلتفرم اسـتفاده نخواهد کرد. تمام این‌ها در کنار موج منفـی احساسات کاربران و سکوت چند روزه مدیران فیس بوک در شروع داسـتان باعث شده تا طی چند روز این‌ شرکت حدود ۱۸ درصد از ارزش خود را از دست بدهد و حدود ۸۰ میلیارد دلار خسارت به سهامداران ان وارد شود.

چرا قدر حریم خصوصی خود را نمی دانیم؟

اگر سرقت و سوءاسـتفاده اطلاعات شخصی ۵۰ میلیون کاربر فیس بوک می تواند باعث یکی از بزرگترین رسوایی هـای اطلاعاتی جهان شود، تصور کـنید حجم داده ای کـه خود شرکت از بیش از ۳ میلیارد حساب کاربری فعال خود دارد، چقدر می تواند باشد؟ واقعیت این‌ اسـت کـه فیس بوک تقریبا همزمان با بستن رخنه امنیتی کـه موجب اسـتخراج صنعتی اطلاعاتی میلیون ها کاربر شده بود، دروازه بزرگتری را گشوده اسـت. شبکـه مخاطبان فیس بوک کـه به برنامه هـای طرف سوم اجازه می دهد کاربران را دنبال کرده و هر جا بتوانند تبلیغات هدف دار خود را به انها نشان دهند.

این‌ مطلب در مورد آخر شروع آیا پایان خط می باشد .

البته این‌ معضل تنها مختص کاربران فیس بوک نیست و در دنیای امروز تقریبا بدون فروش هویت دیجیتالی خود به یکی از غول هـای فناوری نمی توانید همگام با فناوری روز پیش بروید. آیا تاکنون با خودتان فکر کرده اید چرا بایـد شرکتی مثل گوگل از ان طرف کره زمین اطلاعات محیطی و نقشه ترافیک شهر شما را به صورت انلاین‌ به شما ارائه دهد؟ چرا بایـد بدون پرداخت هیچ هزینه ای به شما اجازه ذخیره نامحدود اطلاعات، محتوی چند رسانه ای و اطلاعات مکتوب داده شود؟ حقیقت این‌ اسـت کـه سرویس دهنده هـای بزرگی مثل گوگل، اپل، سامسونگ، فیس بوک، توییتر، این‌ستاگرام و غیره تمامی خدمات فراگیر و خیلی کاربردی خود را تنها در ازای یک چیز به ظاهر بی اهمیت در اختیار شما قرار می دهند:

دریچه ای به حریم خصوصی شما. بیشتر درآمد شرکت هـای این‌چنینی نه از تبلیغات و خدمات ارائه شده به اعضاء کـه از تحلیل بزرگ داده ها و فروش نتایج این‌ تحلیل ها به مشتریان خاص به دست می آید. با دنبال کردن تمامی فعالیت هـای شما در فضای مجازی این‌ شرکت ها به شناختی خیلی عمیق از کاربران می رسند کـه در برترین حالت برای نمایش تبلیغات هدف دار و در بدترین حالت می تواند برای سوءاسـتفاده از شما به کار رود. حتی اگر خودتان را جزو کاربران حرفه ای بدانید کـه حداقل اطلاعات شخصی را با سرویس دهنده ای این‌ترنتی به اشتراک می گذارند و نکات پایه در حفظ حریم شخصی را رعایت می کـنند، باز هم با اطلاع از وسعت دسترسی این‌ شرکت ها به چند و چون زندگی خود وحشت خواهید کرد.

شروع پایان سیاه؛ آیا فیس‌بوک به آخر خط رسیده اسـت؟

گوگل هم فرقی با فیس بوک ندارد و مدل تجاری ان عملا بر اساس داده هـای به دست آمده از کاربران اسـتوار اسـت و فقط شاید بتوان ان را کمی شفاف تر دانست. اگر می خواهید خودتان ببینید و شوکـه شوید، کافی اسـت در گوگل عبارت «My Activity» و «Location History» را جستجو کـنید تا مشاهده کـنید چطور تمام حرکات و فعالیت شما در فضای مجازی بدون کم و کاسـت ثبت شده اسـت. با افزایش محبوبیت دستیارهـای هوشمندصوتی مثل Alexa یا Google Home حتی دیگر مکالمات شما هم از گوش هـای همیشه شنوا و تشنه ای کـه شناخت و فروش بیشتر به شما را دارند ایمن نخواهد بود.

آخر, شروع, آیا, پایان, خط

این‌ یک واقعیت تلخ اسـت کـه با فاصله گرفتن از این‌ شرکت هـای بزرگ هم نمی توان خیلی حاشیه امنی داشت. کارگزاران بزرگ اطلاعاتی از جمله Experian و Equifax (کـه احتمالا تاکنون نام انها را هم نشنیده اید و بایـد هم همین طور باشد) ماموریت دارند هر نوع اطلاعات ممکن از کاربران انلاین‌ و غیرانلاین‌ را جمع آوری و ذخیره کـنند. شرکت هـای امنیتی هر یک برای خود پایگاه داده هـای اختصاصی دارند و هر روز بیشتر و بیشتر سرشار از انواع دوربین هـای نظارتی و تشخیص هویت می شود. متاسفانه متخصصین بزرگ علوم کامپیوتر سال هاسـت کـه درباره موضوع انباشت اطلاعات فردی و نقض حریم خصوصی هشدار می دهند و با این‌ حال امروز د ر جایگاهی کـه نبایـد قرار گرفته ایم.

پایان یک افسانه؛ احتمال تبدیل پورشه ۹۱۱ به یک خودرو هیبریدی

به گفته ریچارد اسـتالمن، موسس جنبش نرم افزار آزاد GNU و رهبر جنبش نرم افزارهـای آزاد، کاربران این‌ سرویس ها را ساده لوح می نامد و می گوید: «محکوم کردن کاربران ساده انگاری اسـت، چرا کـه خیلیی از این‌ها از تبعات حقیقی انتشار اطلاعات خود بی اطلاع هستند و انتظار بیشتری هم نمی توان داشت. نمی توان از عامه مردم انتظار داشت حجم اطلاعاتی کـه از پایگاه هـای داده مجتمع قابل اسـتخراج اسـت را درک کـنند.» ولی واقعا نبایـد این‌ طور باشد. همان طور کـه انتظار می رود پزشکان از بیمار رضایت همراه با آگاهی کامل اخذ کـنند، کاربران سرویس هـای مختلف این‌ترنتی کـه با اطلاعات شخصی انها سروکار دارند هم بایـد به ابعاد مختلف ان چه در هنگام ثبت نام و ساخت حساب کاربری با ان موافقت می کـنند آشنا باشند.

بیشتر ما سال ها پیش در هنگام ساخت حساب کاربری در سایت هـای مختلف بر روی I Agree کلیک کرده ایم و نمی دانیم از ان زمان تاکنون موافقت ما با سرویس دهنده مورد نظر چه تغییراتی کرده و تا چه حد راه جاسوسی از زندگی دیجیتالی خود را باز گذاشته ایم. واقعیت این‌ اسـت کـه آینده حریم خصوصی کاربران و اشخاص تا حد خیلی وابسته به خود ما و تصمیمی اسـت کـه برای سرنوشت حریم خصوصی خود خواهیم گرفت. هر چند در تمام دنیا قوانینی برای اعمال مسئولیت بیشتر بر اسـتخراج بزرگ داده ها از کاربران در حال تصویب اسـت اما تا نگاه عمومی به داده هـای شخصی به عنوان ارزشمندترین دارایی فردی در دوران مدرن عوض نشود، نمی توان به تغییرات بزرگ امیدوار بود.

مراقبت از هویت و اطلاعات در فضای مجازی

هر چند این‌ رسوایی بار دیگر مسئله حریم خصوصی و مقدار اطلاعاتی کـه شرکت هـایی مثل اپل، فیس بوک و گوگل از زندگی روزمره، تمایلات و رفتارهـای کاربران خود دارند را دوباره به مرکز توجه آورده، اما نمی توانیم در دنیای امروز بدون اسـتفاده از هیچ یک از این‌ سرویس ها به راحتی زندگی کنیم. زندگی روزمره ما به حدی به این‌ فناوری هـای ارتباطی وابسته شده کـه تصور دنیای پیش از این‌ترنت و گوشی هـای هوشمند تقریبا غیرممکن شده، اما این‌ به ان معنی نیست کـه هیچ کاری در این‌ زمینه از شما بر نمی آید. در واقع می توانید با رعایت چند نکته کلی ساده تا حد امکان از اطلاعات خود حفاظت کـنید.

مهم ترین کار سختگیری در ساخت حساب کاربری در سایت هـای مختلف اسـت. فقط به این‌ دلیل کـه ساختن حساب کاربری رایگان اسـت نبایـد در هر وب سایت، انجمن گفتگو، اپلیکیشن یا شبکـه اجتماعی پروفایل شخصی ایجاد کـنید. در هنگام مراجعه به وب سایت ها به امنیت انها توجه کـنید. سایت هـایی کـه در آدرس انها به جای http عبارت https نمایش داده می شوند امنیت بیشتری دارند. بالاترین سطح امنیت را هم می توانید در وب سایت هـایی پیدا کـنید کـه در کنار عبارت https یک قفل سبزرنگ هم نمایش داده می شود. هر چقدر در سایت هـای بیشتری ثبت نام کـنید، دریچه هـای بیشتری به زندگی دیجیتالی خود خواهید گشود. خیلیی از وب سایت ها اطلاعات کاربران را در قالب فایل هـای متنی کوچک کـه Cookie نامیده می شوند ذخیره می کـنند کـه در خیلیی از موارد می توانند برای سوءاسـتفاده از شما و یا سرقت اطلاعات بکار روند.

قدم بعدی دقت به تنظیمات حریم خصوصی در شبکـه هـای اجتماعی، سرویس هـای مختلف و اپلیکیشن هـای موبایل و بررسی دسترسی هـایی اسـت کـه به انها می دهید. خیلیی از ما هرگز وارد بخش تنظیمات حریم خصوصی سرویس هـای مختلفی کـه از انها اسـتفاده می کنیم نشده ایم و از امکاناتی کـه برای حفاظت بیشتر از اطلاعات کاربران تعبیه شده خبر نداریم. پس تا حد ممکن خودتان را با این‌ تنظیمات آشنا کـنید و از ابزارهـایی کـه برای حفاظت از حریم شخصی در اختیار شما قرار داده شده حداکثر اسـتفاده را ببرید.

موضوع دیگر عدم انتشار بیش از حد اطلاعات شخصی در شبکـه هـای اجتماعی اسـت. متاسفانه در خیلیی از موارد شاهد اشتراک گذاری اطلاعات و تصاویر خیلی شخصی هموطنان ان هم به صورت عمومی و قابل دسترسی برای همـه هستیم. صفحات عمومی در شبکـه هـای اجتماعی مختص اشخاص مشهور، دولت ها، سازمان ها، شرکت ها و کسب و کارهـای این‌ترنتی اسـت. اگر قرار نیست در هیچ یک از این‌ حالات در فضای مجازی حضور داشته باشید، از ایجاد صفحات و پروفایل هـای عمومی و قابل دسترس برای همـه پرهیز کـنید. ذخیره سازی تصاویر شخصی و اطلاعات حساس در حساب هـای کاربری در شبکـه هـای اجتماعی هرگز ایده مناسبی نیست چرا کـه در کنار امکان سوءاسـتفاده از اطلاعات شما توسط هکرها و دزدهـای هویت، ارائه اطلاعات شخصی مفصل به شرکت هـایی مثل گوگل و فیس بوک مثل دادن گلوله به کسی اسـت کـه قصد شلیک به شما را دارد!

آیا می‌دانید کـه خوردن همزمان منتوس و نوشابه مرگبار اسـت؟

مثل دنیای واقعی در جهان مجازی هم هیچ چیز رایگان نیست و همیشه با سرویس هـای رایگان در این‌ترنت به عنوان مظنونین احتمالی برخورد کـنید. همیشه از خودتان پرسش کـنید کـه چرا این‌ شرکت بایـد چنین خدماتی را به رایگان به من بدهد؟ اغلب سرویس هـای پولی امنیت بیشتری برای شما و اطلاعات تان فراهم می کـنند و بهتر اسـت تا حد ممکن از هیچ برنامه رایگانی اسـتفاده نکـنید.

کاربران ایرانی به دلیل محدودیت هـای موجود در زمینه پرداخت هـای این‌ترنتی خیلی میانه ای با نرم افزارهـای اصل و سرویس هـای پولی ندارند. در بعضی موارد هم راه گریزی نیست و مثلا نمی توانید از امکانات گوشی هـای هوشمند بدون ساختن حساب کاربری در گوگل یا اپل اسـتفاده کـنید. در این‌ موارد هم بهتر اسـت باهوش باشید و تا حد ممکن خودتان از اطلاعات تان محافظت کـنید.

درباره دسترسی هـایی کـه به سرویس هـای مختلف با اپلیکیشن ها می دهید دقیق و سختگیر باشد و مثلا از خودتان بپرسید کـه چرا بایـد یک بازی از شما بخواهد به دوربین فهرست مخاطبان با پیامک هـای شما دسترسی داشته باشد؟ در نسخه هـای جدیدتر اندروید امکان اعطای دسترسی به صورت مجزا وجود دارد و مثلا می توانید به تلگرام دسترسی به دوربین با میکروفن را ندهید کـه بسته به انتخاب شما و شرایط می تواند حاشیه امنیت شما را بالا ببرد. همچنین یک نکته مهم دیگر اسـتفاده از برنامه هـای تهیه شده از منابع معتبر اسـت. از دانلود و نصب اپلیکیشن با برنامه هـای کامپیوتری از فروشگاه هـای این‌ترنتی متفرقه، ناشناس و مشکوک پرهیز کـنید.

در نهـایت بایـد به سرویس تعیین موقعیت مکانی اشاره کنیم کـه به صورت دائم موقعیت جغرافیایی شما را در اختیار تمام برنامه هـایی کـه به انها دسترسی داده اید می گذارد. سرویس هـایی مثل گوگل مپز یا شبکـه هـای اجتماعی مکان محور مثل Foursqaure به طور دائم تحرک شما را ثبت و ارسال می کـنند. یک ترفند، احتیاطی مناسب غیرفعال کردن سرویس موقعیت مکانی در تنظیمات گوشی و اسـتفاده نکردن از برنامه هـایی اسـت کـه برای اجرا نیازمند دسترسی به موقعیت شما هستند.

ماراتن اکران «رستاخیز» باز هم به خط پایان نرسید

آی سینما: فیلم «رستاخیز» در سال ۹۴ پس از یک روز اکران از پرده سینماها پایین آمد و این‌ شروع یک ماراتن بود کـه با اظهار نظرها و تحولات مختلف مدام یادآوری می‌شد و با وجود همـه این‌ اتفاق‌ها باز هم این‌ فیلم به نمایش درنیامد. اما شکایت دو سال و نیم پیش سازندگان فیلم به دیوان عدالت اداری ظاهرا هنوز خبرساز اسـت.
احمدرضا درویش در مرداد سال ۹۴ به این‌ دیوان شکایت کرد کـه وزارت ارشاد بعد از صدور مجوز نمایش از اکران فیلم جلوگیری کرده اسـت. بر اساس انچه رسانه‌ها بازتاب دادند، در شهریور ۹۵ حکم بدوی دیوان عدالت اداری صادر شد.
حجت‌الله ایوبی رئیس وقت سازمان سینمایی روز ۱۶ شهریور ۹۵ در واکنش به این‌ حکم گفت: «درباره رای بدوی قاضی محترم دیوان نیز بد نیست کـه بدانیم کـه دیوان عدالت تنها شکایت را وارد دانسته و اعلام کرده اسـت …
(تصاویر) خط پایان بلندپروازی هسته‌ای رهبر کره شمالی؟!

 
فرارو-  خبر شگفتی‌ساز اعلام دیدار رهبر کره‌شمالی و دونالد ترامپ و پذیرفتن پیش‌شرط کاخ سفید از سوی “اون” برای این‌ دیدار گویا خط پایانی بر چند دهه تلاش کره‌شمالی برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای و جنگ سرد میان دو کره و همچنین پایان مناقشات لفظی این‌ کشور با ایالات متحده خواهد بود.
 
علاقه کره‌شمالی به توسعه تسلیحات هسته‌ای به دوران «کیم ایل – سونگ» موسس کره شمالی و پدربزرگ رهبر کنونی این‌ کشور باز‌ می‌گردد. در اوج دوران سرد او ابتدا از شوروی و سپس چین درخواسـت کرد تا به کشورش در توسعه سلاح هسته‌ای کمک کـنند. درخواسـتی کـه طبیعتا با مخالفت هر دو کشور روبرو شد. با این‌ حال شوروی به کره شمالی کمک کرد تا زیرساخت فناوری هسته‌ای را توسعه دهد، اما در عین حال این‌ کشور را واداشت تا ضمن عقب‌نشینی از تصمیم قبلی خود برای ساخت سلاح هسته‌ای در سال ۱۹۸۵ پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌هـای هسته‌ای …
خط پایان اتحاد نفتی نزدیک اسـت؟

روزنامه دنیای اقتصاد: آژانس بین‌المللی انرژی از احتمال حذف مازاد نفت موجود در انبارها در ماه جاری خبر داده و اعلام کرده ماموریت اوپک انجام شده اسـت. حال دو مسیر پیش‌روی اوپک قرار دارد. خروج تدریجی از توافق اولین گزینه پیش‌‎روی این‌ سازمان اسـت و نگرانی از افزایش تولید شیل، کسب درآمد بیشتر و بازگشت تحریم‌هـای ایران می‌تواند محرکی برای انتخاب این‌ مسیر باشد. در مقابل اهدافی چون رسیدن به قیمت‌هـای بالاتر و ایجاد توافقی پایدار با روسیه ممکن اسـت انها را به تداوم توافق نفتی ترغیب کند.
آژانس بین‌المللی انرژی در آخرین گزارش ماهانه خود از «انجام ماموریت اوپک» خبر داد. اوپک و متحدانش از زمان اجرای توافق برای کاهش تولید، هدف از این‌ توافق را رسیدن سطح موجودی انبارهـای نفتی به سطح متوسط ۵ساله اعلام کرده بودند. در حال حاضر آمار و اطلاعات به‌دست آمده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی …

  • این‌ترنت
  • شروع پایان سیاه؛ آیا فیس‌بوک به آخر خط رسیده اسـت؟


  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *