خانه / تکنولوژی / تبلیغات محتوایی (Content Advertising) چیست؟ به همراه توضیحات

تبلیغات محتوایی (Content Advertising) چیست؟ به همراه توضیحات

تبلیغات محتوایی (contenter Advertising) چیست؟ ، تبلیغات محتوایی (contenter Marketing) چیست؟ ، تبلیغات گوگل چیست؟ + کاربرد تبلیغات گوگل ، تبلیغات بنری چیست و بنر تبلیغاتی چگـونه کار مـی کند؟ ، تبلیغات دَر تلگرام؛ انواع تبلیغات تلگرامـی و اصول به ‌کارگیری آنها ، اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی .

دیجیتال مارکتنیگ به عنوان یک صنعت آنلاین بـا سرعت زیادی دَر حال رشد است؛ بسیار سریع! ابزارها، اپلیکیشن‌ها، و تکنولوژی‌هـایی که تا چند سال پیش مخاطب خاصی نداشتند، امروزه به مهمترین بخش زندگـی مردم تبدیل شده‌اند، از این رو بـازاریابـان فعال دَر هر حوزه تجاری به دنبـال راه‌هـای متنوعی برای دسترسی به مخاطبـان یا مشتریان خـود استند.متاسفانه یا خوشبختانه، …

دیجیتال مارکتنیگ به عنوان یک صنعت آنلاین بـا سرعت زیادی دَر حال رشد است؛ بسیار سریع! ابزارها، اپلیکیشن‌ها، و تکنولوژی‌هـایی که تا چند سال پیش مخاطب خاصی نداشتند، امروزه به مهمترین بخش زندگـی مردم تبدیل شده‌اند، از این رو بـازاریابـان فعال دَر هر حوزه تجاری به دنبـال راه‌هـای متنوعی برای دسترسی به مخاطبـان یا مشتریان خـود استند.
متاسفانه یا خوشبختانه، رشد سریع یجیتال مارکتینگ بـاعث بوجود آمدن اصطلاحاتی شده است که هر گروه تجاری بـاید از آن آگاهی لازم را بدست آورد؛ به زبـان ساده، به روز بودن! بعضی از این اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ گمراه کـننده استند و بـاید از سایر مفهوم‌هـای مشابه تمـییز داده شوند. دَر این مـیان شاید به عبـارت “تبلیغات محتوایی” برخورد کرده بـاشید. تعداد جستجو‌هـای مرتبط بـا این عبـارت بسیار زیاد بوده است و موضوع مهمـی برای هر گروه تجاری است. همه چیز‌هـایی که بـاید دَربـاره تبلیغات محتوایی بدانید اینجاست:

تبلیغات محتوایی چیست؟

جای تعجب نیست که تعریف دقیق تبلیغات محتوایی کمـی دشوار است، چرا که بسیاری از افـراد عبـارت تبلیغات محتوایی (contenter advertising) را بـا بـازاریابی محتوایی (contenter marketing) اشتبـاه مـی‌گیرند. برخی افـراد استند که این عبـارت را بـا تبلیغات همسان یا نیتیو اشتبـاه مـی‌گیرند. بـا اینکه مفهوم تبلیغات محتوایی نسبتا جدید است، ایده اصلی موجود دَر پشت پرده آن ساده است:
” تبلیغات محتوایی به مراحل تولید محتوا بـا هدف بهبود محتوا از طریق کانال‌هـای پولی گفته مـی‌شـود. این کانال‌ها مـی‌تواند شامل کمپین‌هـای PPC، شبکه‌هـای اجتماعی، موقعیت‌هـای اسپانسر شده یا هر نوع فرصت برای تبلیغ پولی بـاشد.”
دَر این مفهوم هر نوع فرمت از محتوا مـی‌تواند بخشی از کمپین تبلیغات محتوایی را تشکیل دهد. برای مثال مـی‌توانید یک گزارش از یک مشکل متداول دَر حوزه تجاری خـود تهیه کنید و بـا استفاده از تبیلغات شبکه‌هـای اجتماعی این گزارش را ارتقا دهید. تا زمانی که محتوا تولید مـی‌شـود و از طریق شبکه‌هـای پولی گسترش پیدا مـی‌کند، شمـا از تبلیغات محتوایی استفاده مـی‌کنید.

تبلیغات محتوایی دَر برابر بـازاریابی محتوایی

مزیت‌هـای متنوعی برای بـازاریابی محتوایی وجود دارد، ولی ابتدا بـاید تبلیغات محتوایی را بـا بـازاریابی محتوایی مقایسه کنیم. بـازاریابی محتوایی مبنای اصلی بـازاریابی ربـایشی است. دَر بـازاریابی ربـایشی، گروه‌هـای تجاری بـا ارائه و به اشتراک گذاری مطالب مفید، کاربردی و ارزشمند دَر قالب خبر یا گزارش، ویدئو، پادکست و… مخاطبـان یا مشتریانی که به دنبـال کسب اطلاعاتی دَر زمـینه‌ای خاص استند را به سمت خـود جذب مـی‌کـنند. ساختار کلی بـازاریابی محتوایی پیوستگی هدفمندی دارد و از هم گسیخته نیست.
از طرف دیگر تبلیغات محتوایی به صورت هدفمند از هم گسیخته‌اند و طوری طراحی شده‌اند که توجه بیننده را بربـایند و آن‌ها را برای انجام یک عکس العمل خاص وسوسه کـنند.
یکی از ویژگی‌هـایی که دَر هر دو زمـینه تبلیغات محتوایی و بـازاریابی محتوایی مورد اهمـیت است، تاکید و اهمـیت دادن به کیفیت است. دَرست است که شمـا بـا تولید محتوای تبلیغاتی دَر حال گسترش محتوای ارگانیگ خـود از طریق کانال‌هـای پولی استید، اما این بدین معنی نیست که محتوای بی‌کیفیت دَر برابر کاربران قرار دهید. کیفیت محتوا بـاید دَر بـالاترین سطح خـود بـاشد، چراکه شمـا بـا پرداخت هزینه دَر حال گسترش محتوای تجارت خـود استید، پس بـاید بیشترین بـازده را بگیرید!

فاویسم چیست؟
تفاوت اصلی دیگر بین تبلیغات محتوایی و بـازاریابی محتوایی جایی است که مسئله وابستگی بـازاریابی محتوایی به اصول سئو و رتبه بندی ارگانیک گوگل پیش مـی‌آید. مخاطبـان و مشتریان بوجود آمده از طریق بـازاریابی محتوایی از طریق جستجو‌هـای گوگل روانه تجارت شمـا مـی‌شوند، بنابراین افت و خیز جستجو‌هـای ارگانیک بر کیفیت این نوع بـازاریابی تاثیرگذار است. اما از طرف دیگر تبلیغات محتوایی بـا چالش‌هـای همراه بـا بـازاریابی محتوایی رو به رو نیست، کاهش دسترسی ارگانیک به محتوای اصلی شمـا تاثیری بر قدَرت تبلیغات محتوایی از طریق کانال‌هـای پولی را ندارد.
امروزه، بـاید بدانیم که حجم جستجو‌هـای ارگانیک دَر حال کاهش استند و این مسئله دَر آینده برای تجارت‌هـایی که بر پایه جستجو‌هـای ارگانیک یا به زبـان بهتر بـازاریابی محتوایی بنا شده‌اند، مـی‌تواند خطر آفرین بـاشد. از این رو به نظر مـی‌رسد که تبلیغات محتوایی قدم منطقی بعدی دَر جهت گسترش محتوا به عنوان یک سلاح مفید دَر بـازاریابی است.

همه چیز دَر مورد تبلیغات

آیا تبلیغات محتوایی همان تبلیغات همسان بـا یک نام دیگر است؟

این پرسش نیز یکی از ابهامات موجود دَر زمـینه دیجیتال مارکتینگ است. تبلیغات محتوایی همان تبلیغات همسان یا تیتیو است؟ خیر، این تساوی تقریبـا نادَرست است.
تبلیغات همسان بـا ارائه گزارش همسان بـا ساختار پلتفورم ارائه دهنده آن موفقیت آمـیز بوده است. دَر این نوع تبلیغات، بسیاری از کاربران به تفاوت موجود بین محتوای اصلی و محتوای تبلیغاتی پی نمـی‌برند.
از طرف دیگر تبلیغات محتوایی بـاید دَر چشمـان کاربر نسبت به محتوای اصلی قابل تشخیص بـاشد. دَر این زمان است که محتوای بـا کیفیت نقش تاثیرگذاری دَر تصمـیم کاربر مـی‌گذارد. برای مثال شمـا به دنبـال دانلود یک مقاله علمـی استید، واضح است که به روش ارائه آن توسط سایت مـیزبـان اهمـیت نمـی‌دهید، تنها چیزی که دنبـال آن استید کیفیت خوب است. بنابراین شاید اصلا متوجه نشوید که بر روی یک تبلیغ کلیک کرده‌اید!

مزیت‌هـای تبلیغات محتوایی چیست؟

به احتمال زیاد شاخص‌ترین مزیت تبلیغات محتوایی نسبت به بـازاریابی محتوایی عدم وابستگی به جستجو دَر موتور‌هـای جستجو یا نیاز به کشف شدن است. اگر برای گسترش محتوای خـود هزینه‌ای پرداخت مـی‌کنید، دیگر نبـاید نگران جذب مخاطب یا مشتریان بـاشید، دیگر نیاز ندارید بیش از حد لازم بر روی اصول سئو کار کنید. خیلی ساده است؛ مخاطب حوزه خـود را پیدا مـی‌کنید، کانالی را انتخاب مـی‌کنید که تا حد زیادی بـا نیاز‌هـای شمـا مطابقت مـی‌کند، هزینه‌ای پرداخت کرده و بـا تبلیغات محتوایی دَر آن کانال مشتریان زیادی را به سمت تجارت خـود روانه مـی‌کنید.
مزیت دیگر تبلیغات محتوایی امکان تمرکز بر موضوعات ریز و دَر اصطلاح زیر ذره‌بین است. گسترش موضوعاتی که بـا تولید محتوای ارگانیک و کسب بـازدید از طریق جستجو بسیار سخت است، براحتی بـا تبلیغات محتوایی امکان پذیر مـی‌شـود. این بدین معنی است که مـی‌توانید نقاط هدف را دَر ذهن کاربران تشخیص دهید و بـا ارائه تبلیغ محتوایی حول آن موضوع نیاز‌هـای کاربر را برطرف کرده و نام برند و هویت شرکت تجاری خـود را دَر ذهن خواننده ثبت کنید.

جزییات مطلب تبلیغات را مـیخوانید .

معایب تبلیغات محتوایی چیست؟

چالش تولید محتوای بـاکیفیت یکی از نکات قابل توجه دَر تبلیغات محتوایی است. اولین چالش پیش رو برای گروه‌هـای تجاری تولید محتوا است. این کار زمان بر بوده و به اصول خاصی وابسته است. تولید محتوای بـا کیفیت به زمان و هزینه کافی نیازمند است. برخی اوقات نیاز است تا افـرادی را دَر جهت تولید محتوا استخدام کرده و هزینه‌هـای مالی خـود را افزایش دهید؛ بنابراین یکی از معایب تبلیغات محتوایی بحث محدودیت بودجه است. چرا که تبلیغ دَر کانال‌هـای تبلیغی پولی مانند تبلیغات فیسبوک یا سایت‌هـای مرتبط به پول نیازمند است. دَر اینجاست که برای اهداف اصلی شرکت تجاری نبـاید از تبلیغات محتوایی استفاده شـود، چراکه این نوع تبلیغات هزینه بر استند و دَر بلند مدت پاسخگوی اهداف شرکت نخواهند بود.
از طرف دیگر مهارت دَر تمرکز بر روی موضوعات تخصصی و عدم نگرانی دَربـاره دیده شدن چالش‌هـای خاص خـود را دارد. هر چه جمعیت مخاطبـان کمتر بـاشد، بـاید تمام تلاش خـود را کنید که نرخ تبدیل افزایش پیدا کند. نرخ تبدیل یعنی تبدیل یک بـازدید کـننده به مشتری! چالش دیگر زمانی مشاهده مـی‌شـود که کابران بعد از ورود از طریق تبلیغ دیگر به سمت تجارت شمـا بـاز نمـی‌گردند، این بدین معنی است که گسترش بعضی از پروژه‌ها از طریق تبلیغات محتوایی به صرفه نیست و هزینه‌ها بیشتر از سود تجارت است؛ بنابراین توصیه مـی‌کنیم تا مخاطبـان یا مشتریان خـود را به صورت تخصصی بررسی کنید و دَر انتخاب نوع کانال پولی و کیفیت محتوا بیشترین دقت لازم را به خرج دهید. مهم این است که هزینه‌هـای شمـا جوابگوی اهداف اولیه تبلیغات محتوایی بـاشد.

مثالی برای تبلیغات محتوایی

به تبلیغ زیر دقت کنید که دَر فیسبوک منتشر شده است:
محتوای ارائه شده دَر تبلیغ روش رقابت دَر Adwords نام دارد. از آنجایی که سایت هدف این تبلیغ مـی‌دانسته که نرخ تبدیل بـازدیدکـنندگان به مشتریان حقیقی این موضوع مهم، زیاد است، تولید یک راهنما حول این موضوع و تبلیغ آن از طریق فیسبوک تاثیر زیادی بر اهداف هدایت مشتریان (لید) دارد، طوری که نسبت هزینه تبلیغات محتوایی به نرخ تبدیل و دَرآمد زایی کمتر خواهد شد.

بررسی تبلیغات محتوایی به صورت خلاصه

دَربـاره این نوع تبلیغات بـاید به مفاهیم زیر دقت کنید:
  • تبلیغات محتوایی به مراحل تولید محتوای تبلیغی دَر جهت گسترش محتوای اصلی تجارت شمـا از طریق کانال‌هـای پولی متنوع گفته مـی‌شـود.
  • تبلیغات محتوایی بـا مفهوم بـازاریابی محتوایی یکسان نیست؛ تبلیغات محتوایی به ترافیک ارگانیگ موتور‌هـای جستجو، اصول و مبـانی سئو یا کشف شدن و اشتراک گذاری وابسته نیستند.
  • تبلیغات همسان ضرورتا بـا مفهوم تبلیغات محتوایی یکسان نیست.
  • تبلیغات محتوایی برای موضوعات پر چالشی مفید استند که کسب مشتری از طریق آن‌ها بـا روش بـازاریابی محتوای ارگانیک و جذب ترافیک از طریق جستجو‌هـای ارگانیک امکان پذیر نیست.
  • تبلیغات محتوایی بـاید بـا اهداف تجارت شمـا همخوان بـاشد؛ برای مثال افزایش هدایت مشتریان، یا بـالا بردن نرخ تبدیل.
  • این اطمـینان را حاصل کنید که محتوای شمـا دَر زمان دَرست، دَر دسترس کاربران دَرست قرار مـی‌گیرد.
منبع: wordstream
اطلاعات و توضیحات بیشتر دَربـاره تبلیغات محتوایی (contenter Advertising) چیست؟
سازمان نصر آذربـایجان شرقی هم به کمپین کمک به زلزله زدگان به جای تبلیغات نوروزی پیوست

تبلیغات محتوایی (contenter Marketing) چیست؟

دیجیتال مارکتنیگ به عنوان یک صنعت آنلاین بـا سرعت زیادی دَر حال رشد است؛ بسیار سریع! ابزارها، اپلیکیشن‌ها، و تکنولوژی‌هـایی که تا چند سال پیش مخاطب خاصی نداشتند، امروزه به مهمترین بخش زندگـی مردم تبدیل شده‌اند، از این رو بـازاریابـان فعال دَر هر حوزه تجاری به دنبـال راه‌هـای متنوعی برای دسترسی به مخاطبـان یا مشتریان خـود استند.متاسفانه یا خوشبختانه، رشد سریع یجیتال مارکتینگ بـاعث بوجود آمدن اصطلاحاتی شده است که هر گروه تجاری بـاید از آن آگاهی لازم را بدست آورد؛ به زبـان ساده، به روز بودن! بعضی از این اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ گمراه کـننده استند و بـاید از سایر مفهوم‌هـای مشابه تمـییز داده شوند. دَر این مـیان شاید به عبـارت “تبلیغات محتوایی” برخورد کرده بـاشید. تعداد جستجو‌هـای مرتبط بـا این عبـارت بسیار زیاد بوده است و موضوع مهمـی برای هر گروه تجاری است. همه چیز‌هـایی که بـاید دَربـاره تبلیغات محتوایی بدانید اینجاست:
تبلیغات محتوایی چیست؟
جای تعجب نیست که …

  • تکنولوژی
  • تبلیغات محتوایی (contenter Advertising) چیست؟


  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *